المرجع الالكتروني للمعلوماتية
المرجع الألكتروني للمعلوماتية

English Language
عدد المواضيع في هذا القسم 6095 موضوعاً
Grammar
Linguistics
Reading Comprehension

Untitled Document
أبحث عن شيء أخر
غزوة الحديبية والهدنة بين النبي وقريش
2024-11-01
بعد الحديبية افتروا على النبي « صلى الله عليه وآله » أنه سحر
2024-11-01
المستغفرون بالاسحار
2024-11-01
المرابطة في انتظار الفرج
2024-11-01
النضوج الجنسي للماشية sexual maturity
2024-11-01
المخرجون من ديارهم في سبيل الله
2024-11-01

ميلهود – جاستون
17-9-2016
أسباب الهجرة من مكة
16-3-2016
Shanti Swarup Gupta
16-3-2018
قاعدة « الميسور »
20-4-2022
يوم الحسرة
20-10-2014
لماذا يبني النحل العيون سداسية الشكل؟
19-11-2017

Intonation  
  
424   03:46 مساءً   date: 2024-05-01
Author : Kent Sakoda and Jeff Siegel
Book or Source : A Handbook Of Varieties Of English Phonology
Page and Part : 747-41

Intonation

One of the most striking differences between Hawai‘i Creole and varieties of English is in the intonation of yes-no questions. In most varieties of American English, for example, the pattern is rising, starting with mid pitch and finishing with high pitch. But in Hawai‘i Creole, the pattern is falling, starting with high pitch and dropping to low pitch in the last syllable and then a terminal steadying or slight rise:

Tag questions with ye [jæ], e [ʔз​] , ha [ha] and no are very common in Hawai‘i Creole. At the end of a sentence, they usually have high pitch with terminal rise. Another tag is also used: o wat (‘or what’). This is added to the end of a statement without pausing, and given low pitch and stress: